søndag 11. oktober 2009

Særoppgave Høsten 2009 - 3


Nå er jeg endelig ferdig med særoppgaven! Jeg skrev et par linjer (8 stk) over 4 sider (som var maks grense), men jeg håper det går bra. Det ferdige produktet ble på litt over 6 sider på grunn av kilder og bilder. Jeg kortet litt ned på min problemstilling til å se mest på tekniske områder innenfor filmingen av de to filmene. Jeg må si at prosessen å lage denne oppgaven har vært lærerik og interessant. Det største problemet mitt viste seg etter hvert å være at jeg ville ha skrevet for mye om jeg skulle svart på min originale problemstilling. (Forskjeller og likheter mellom ”Ni Liv” og ”Max Manus” med tanke på innhold, metode og sett i historisk perspektiv). Jeg lagde meg først en disposisjon før jeg begynte å skrive. Skriveprosessen var forholdsvis vellykket siden jeg sjelden fikk skrivesperre, men jeg måtte innimellom passe på så jeg ikke skrev for mye utenfor ”Den Røde Tråden”. Jeg hadde bestemt meg tidlig for at jeg ville bli ferdig en stund før innleveringsfristen, så jeg jobbet en del i høstferien. Jeg var veldig fornøyd med det ferdige produktet og kunne sikkert ha skrevet mer. Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle bruke bilder, men bestemte meg for å ikke bruke noen. Jeg fant i stedet eksempler fra filmen og tok screenshots i stedet. Neste prosjekt blir den muntlige delen. Jeg planlegger å lage en film, siden jeg finner det mest praktisk. Blogges snart igjen!

Ingen kommentarer: