onsdag 26. august 2009

Her er jeg igjen!

Da er jeg tilbake etter over 15 måneders pause! Håper dere ikke har savnet meg for mye kjære lesere. Sist jeg pratet med dere gikk jeg i første klasse, men nå har jeg kommet meg helt til tredje! Verden har faktisk forandret seg noe siden sist jeg blogget. USA har fått sin første svarte president, Barack Obama. Vi har fremdeles terrorisme og globaloppvarming, men i tillegg til det har vi fått svineinfluensa og fugleinfluensa. Fugleinfluensaen har ikke vært så mye i fokus i det siste. Det har derimot svineinfluensaen eller H1N1 som det også kalles. I følge WHO har bortimot 1800 personer omkommet, og rundt to millioner mennesker er smittet. Her i Norge har noen hundre fått påvist sykdommen, men ingen har omkommet ennå. Jeg ser ikke på sykdommen som en stor personlig trussel, men den enorme mediadekningen har ført til at mange har trodd at en slags svartedauden-dommedag står for tur. Med mindre jeg blir rammet av influensaen kommer det en ny bloggpost med jevne mellomrom. Jeg ser frem til et år med bloggskriving, og håper dere vil følge meg videre!


Hilsen Kristoffer O. Tørstad.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Jeg var ikke klar over det, men når du nevner det merker jeg at jeg faktisk har savnet din ironiske snert littegrann! Verdensbildet har visst blitt enda dystrere enn i 2008, så vi får lete etter lyspunktene også. Vi satser på en svineinfluensafri høst for oss alle!